Ajankohtaista

Tämä kirje on lähetetty kaikille yhdistyksen jäsenille sähköpostiin, jos et ole saanut postia, käy korjaamassa liiton sivuilla tietosi ajantasalle. Jos tämä ei onnistu ota yhteyttä jäsenhoitajaan mar.pesonen@gmail.com!

Lopen ja Hausjärven JHL ry:N os 716

Jäsenkirje kevät/2021

Aurinkoista kevättä!

Taas on aika kokoontua kevätkokoukseen. Koska korona vaikeuttaa edelleen tapaamisia, järjestämme kokouksen teams:in kautta etänä. Osallistuminen on helppoa. Ilmoittaudut vain sihteerillemme Jaana Härköselle (716sihteeri@gmail.com) ja hän lähettää sinulle sähköpostiin linkin, jolla pääset kokoukseen.

Hallituksen kanssa pohdimme myös tapoja ilahduttaa teitä jäseniä. Päätimme myöntää hyvinvointirahaa! Yhdistys myöntää kerran ajalla 1.3-28.6.2021 kuittia vastaan 50€ hyvityksen jostain sinulle iloa tuovasta tuotteesta tai hoidosta! Voit ostaa itseäsi liikkumaan kannustavan välineen tai hemmotella itseäsi ja käydä esim kampaajalla, kasvohoidossa, hieronnassa tai jalkahoitajalla. Kannustamme tukemaan Lopen ja Hausjärven omia yrittäjiä. Kuitit ja tilinumerot yhteystietoineen toimitetaan osoitteeseen Lopen ja Hausjärven JHL, Koskelantie 74, 12750 Pilpala tai paivi.toivonen8@luukku.com. Kuitin on oltava perillä viimeistään 30.6.2021.

Syksyllä on luottamusmiesvaalit. Kannattaa jo alkaa miettiä kuka olisi hyvä hoitamaan yhteisiä asioita ja neuvottelemaan jäsenille parempaa arkea ja etuja. Olisitko se sinä? Myös hallitukseen mahtuu aina päättämään yhteisistä asioista meidän jäsenien hyväksi. Olisiko sinulla hyviä ideoita tai kiinnostusta? Kokemusta ei tarvitse olla, JHL tarjoaa koulutusta tarpeen ja innostuksen mukaan!

Ystävällisin terveisin Lopen ja Hausjärven hallituksen puolesta puheenjohtaja Mari Seppälä

kevätkokous 19.4.2021 klo 18.00

Kokouspaikka on nimellisesti Marjataalintie 38 12540 Launonen. Koska koronaepidemian takia kokoontumisia on rajoitettu, kokous toteutetaan etäyhteydellä. Varmistaaksemme kokouksen teknisen sujuvuuden, hallitus edellyttää ennakkoilmoittautumista sihteerille: 716sihteeri@gmail.com viimeistään 12.4 hän lähettää sitten linkin ja ohjeet. He, jotka ovat ilmoittautuneet määräaikaan mennessä, voivat osallistua kokoukseen. Osallistuaksesi tarvitset laitteen, jossa on mikrofoni ja kamera. Kokouksessa:

• valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, pöytäkirjan tarkastajat ja ääntenlaskijat
  • todetaan kokouksen osanottajat, laillisuus ja päätösvaltaisuus
  • vahvistetaan kokouksen työjärjestys
  • käsitellään hallituksen/johtokunnan/toimikunnan toimintakertomus edelliseltä kalenterivuodelta
  • käsitellään tilikertomus ja toiminnantarkastajain lausunto sekä vahvistetaan tilinpäätös
  • päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle/johtokunnalle/toimikunnalle sekä muille vastuuvelvollisille
  • yhdistyksen sääntömuutos
  • mahdollinen äänestys toteutetaan nimenhuutona
  • yhteydenpito korona aikana jäseniin ja työpaikkoihin
  • Osallistujien kesken arvomme yllätysvoittoja

Kevät terveisiä

Kiitos kaikille jaksamisesta ja toistemme tukemisesta!

Kulunut vuosi on ollut kaikille uuden oppimisen aikaa ja kaiken tämän myllerryksen keskellä olemme olleet osana uusien normien suunnittelemisessa ja erilaisten toteuttamistapojen harjoittelemisessa. Monet uudet käytännöt tulevat onneksi meille kaikille myös tarpeeseen ja helpottamaan mm. jäsenasioiden ja paikallisen sopimisen nopeuttamisessa. Luottamusmiehenä jalkautuminen työpaikoille ja työpisteisiin kun enää ei onnistu, on puhelin, sähköposti ja esim.  teams-palaverit olleet kovassa käytössä. Näiden kautta on ilahduttavan paljon tullut yhteyden ottoja ja olemme yhdistyksenä pysyneet tietoisina mitä työpaikoillenne kuuluu ja missä asioissa voimme olla paremmin avuksi. Opetellaan yhdessä ja tuetaan toisiamme, tullaan kuulluksi.

Työt jatkuvat ja lomia odotellessa voisimme jokainen työpisteissämme katsoa ympärille ja kiittää sitä työparia joka lähimpänä on. Tämä pieni ele olkoon lopulta kulkeutuva siihen pisteeseen, että joku koputtaa olallesi ja kiittää sinua jaksamisesta ja hyvästä työstä.

Kiitos jäsenille ja hallitukselle jaksamisesta, aurinkoista kevättä kaikille.

Jerkko Ahtinen, plm Loppi.                       Seija Lindström, plm Hausjärvi.

jerkko.ahtinen@loppi.fi                           seija.lindstrom@hausjarvi.fi

Anne Puisto, varaplm Loppi.                    Jaana Härkönen, varaplm Hausjärvi.

anne.puisto@loppi.fi                                jaana.harkonen@hausjarvi.fi