Ajankohtaista

Tämä on lähetetty kaikille sähköpostiin, jos et ole saanut niin käy päivittämässä tietosi liiton sivuilla omajhl.fi

Jäsentiedote 2022

Värikästä syksyä!

Tänä vuonna toivomme monien osallistuvan syyskokoukseen. Soteen siirtyy myös meiltä työntekijöitä ja heille on oma yhdistys JHL 074. Ohjeet ajankohtaiseen yhdistykseen siirtymiseen tulevat liitosta vuoden loppuun mennessä. Haikeudella hyvästelemme kesken kautensa hallituksesta lähtevät aktiivit Päivin, Marjutin ja Lopen pääluottamusmiehen Jerkon. Tämä tarkoittaa, että nyt olisi aika löytää uusia innokkaita ja aktiivisia jäseniä hallitukseen hoitamaan tehtäviä ja Lopelle luottamusmieheksi. Liitto kouluttaa sinut, mitään ei tarvitse osata etukäteen. Riittää että olet kiinnostunut tutustumaan oman kuntasi asioihin ja parantamaan työntekijöiden etuja ja työoloja. Tule syyskokoukseen ja lähde mukaan!

SYYSKOKOKOUS

1.11.2022 KLO 18.00 Kunnan kokoushuone 106, keskustie 2-4, Oitti

asiat: Talousarvion ja toimintasuunnitelman 2023 hyväksyminen.

Vahvistetaan hallituksen jäsenien lukumäärä ja valitaan tarvittavat jäsenet hallitukseen Soteen poistuvien tilalle

Luottamusmiesten vahvistaminen Hausjärvelle. Lopelle Luottamusmiesvaalit. Tarjolla kakkua ja kahvia.

Ilmoitathan mahdolliset allergiat seija.lindstrom@hausjarvi.fi

Tervetuloa!

Jaamme edelleen stipendejä, jos olet suorittanut ammattitutkinnon, tee vapaamuotoinen hakemus ja liitä siihen kopio tutkintotodistuksesta. Anomuksen voit lähettää Päivi Toivoselle, Koskelantie 74, 12750 Pilpala. Stipendit jaetaan kevät- ja syyskokouksen yhteydessä.

Facebook sivumme: Lopen ja Hausjärven JHL sekä netissä: www.lopenjahausjarven.jhlyhdistys.fi

Lopen ja Hausjärven JHL Retki Tallinnaan la 10.12

Raatihuoneentorin joulumarkkinat 26.11.–2.1.

Raatihuoneen edustalla, suuren joulupuun ympärillä levittäytyvä joulutori on valittu yhdeksi Euroopan kauneimmista. Joulumarkkinoiden sydän on Viron tärkein ja Euroopan ensimmäinen joulukuusi, jonka perinteet ulottuvat vuoteen 1441. Perheen pienempiä riemastuttavat karusellit ja kaikkien sydämiä lämmittää monipuolinen jouluohjelma.

Myynnissä on laadukkaita käsitöitä, käsin valettuja kynttilöitä, joulukransseja sekä paikallisia jouluherkkuja. Ostosten lomassa voi nauttia pikarillisen hehkuviiniä tai lautasellisen lämmittävää keittoa. Ja tietenkin piparkakkuja!

Lähdemme bussilla matkaan Lopen Linja-autoasema klo 5.45, Oitti Kunnanvirasto klo 6.25 ja Riihimäen ABC klo 6.45. Matka sisältää bussimatkat Suomessa ja Tallinnassa, laivaliput, ja Buffee aamiaisen laivalla. Bussi pysähtyy mennessä Super Alkossa. Sieltä saat näppärästi, vaikka joululahjamuistamiset, suoraan bussin kyytiin. Siitä jatkamme vanhan kaupungin portin kautta, jossa halukkaat voivat jäädä pois nauttimaan joulutorista. Tai jatkaa bussilla Rocca Al Maren ostoskeskuseen. 18.30 laiva lähtee kohti Helsinkiä Paluu klo 22.30 ABC RMK, 22.50 Oitti, 23.30 Loppi

Hinta on 50e yhdistyksen jäseneltä. Ei jäseniä pääsee mukaan, jos bussiin mahtuu hintaan 92e.

Sitovat iImoittautumiset: Mari Lahti puh: 040 410 9012, sähköposti: lahti.mari@outlook.com viimeistään 30.10.2022.  Muista ilmoittaa nimi, syntymäaika, puhelinnumero ja mistä tulet kyytiin.

Maksu tilille viimeistään 5.12 Lopen ja Hausjärven JHL FI83 5253 1520 0204 71, viestikenttään Tallinnan joulutori ja osallistujan nimi.

Tervetuloa mukaan nauttimaan joulun tunnelmasta!

NYT on haussa Lopen kunta-alan luottamusmiespaikka 2023

Luottamusmies edustaa Lopella ja Hausjärvellä JHL:ää ja JHL:ään kuuluvia oman kuntansa työntekijöitä. Hän on työpaikkojen luottopakki.

Lopen ja Hausjärven luottamusmiesten valinnat ja vahvistamiset tehdään 1.11.2022 syyskokouksessa. Vaalit ovat nyt poikkeuksellisesti kesken kauden Lopella koska Jerkko Ahtinen siirtyy soteen. Vaalitulos astuu voimaan 31.1.23, kun Jerkko Ahtinen siirtyy uudelle sotetyönantajalle.  Varapääluottamusmiehenä toimii Liisa Jaaramaa. Jos hänet valitaan pääluottamusmieheksi, valitsemme myös uuden varapääluottamusmiehen Lopelle.

Luottamusmiehet ovat JHL:n edunvalvonnan kannalta erittäin merkittävässä asemassa. He valvovat, että työpaikoilla noudatetaan JHL:n tärkeintä jäsenetua – työehtosopimusta. Häneltä jäsenet saavat apua ja neuvoja työsuhteeseen liittyvissä asioissa.

Tulisiko sinusta hyvä luottamusmies

• Tunnetko hyvin työpaikkasi arjen?
  • Haluatko kuunnella työkavereidesi näkemyksiä?
  • Haluatko edustaa työntekijöitä ja tukea heitä?
  • Haluatko neuvoa ja auttaa työsuhdeasioissa?
  • Haluatko kehittää työpaikkasi asioita?
  • Haluatko toimia tiedonvälittäjänä?

Jos vastasit kyllä, niin sinä voisit olla etsimämme hyvä tyyppi, luottamusmies.

Luottamusmiehenä sinulla on mahdollisuus viedä kunnassasi asioita eteenpäin

LOPEN JA HAUSJÄRVEN JHL RY OS. 716

Ehdokkaaksi voi asettua Lopelle pääluottamusmieheksi vuodeksi 2023, kuluvan kauden loppuun. Jokaisella työssäkäyvällä jäsenellä on oikeus osallistua luottamusmiehen valintaan - sekä tulla myös itse valituksi tehtävään.

Kuka voi asettua ehdolle?Ehdolle voi asettautua Lopen  JHL ry os. 716  jäsen, jonka jäsenyys on alkanut 31.10.2022 mennessä. Ehdokkaan on työskenneltävä Lopen kunnalla ja ehdokkaaksi voi asettautua vain oman työpaikkansa alueelle.

Miten ehdolle asettautuminen tapahtuu?

Ehdokkaaksi ilmoittautumisaika on 7.10-1.11 klo 18:00 asti.

Täytä ja allekirjoita” Suostun luottamusmiesehdokkaaksi ”lomake.

Täytetty ja allekirjoitettu suostumuslomake toimitettaan yhdistyksen jäsenkokoukseen tai postittamalla tai sähköisesti (skannatuna tai kuvaa).

Osoite: Lopen ja Hausjärven JHL, Marjataalintie 38 12540 Launonen. Asettumislomakkeen voi toimittaa myös määräaikaan mennessä skannattuna tai kuvattuna osoitteeseen: seppala.mari@outlook.com   Huom! Lisäksi toimita alkuperäinen suostumus postitse tai suoraan syyskokoukseen.

Kuka voi äänestää ja kuin se tapahtuu?

Äänioikeutettu on Lopen kunnalla työssä̈ oleva ja yhdistyksen 716 jäsen, jonka jäsenyys on alkanut 10.10.20 mennessä.

Jos ehdokkaita on enemmän kuin yksi/alue, järjestetään vaalit syyskokouksessa 1.11.2022

Äänestää voit äänestysalueeseen kuuluvaa ehdokasta.

Luottamusmiehen tehtäviin voit käydä tutustumassa liiton sivuilta tai kysyä omalta luottamusmieheltäsi.

Lisätietoja antavat pääluottamusmies

Jerkko Ahtinen 040 330 6370 jerkko.ahtinen@loppi.fi                                                                                               varapääluottamusmies

Liisa Jaaramaa 0405394592 liisa.jaaramaa@loppi.fi